Otázky a odpovědi - FAQ
Seznam nejčastějších dotazů, které Vás zajímají. Pokud jste odpověď na Váš dotaz v seznamu nenalezli, neváhejte nás kontaktovat, rádi Vám poradíme.
1. Můžu přijet ověřit tachograf na adresu Volduchy 265?
Ne, bohužel tato adresa je pouze fakturační. Není zde možné provádět žádné naše služby. Všechny naše služby Vám rádi nabídneme Mobilně u Vás, nebo na jednom z našich partnerských pracovišť (stanice STK, servisy atd.)
2. Jak probíhá mobilní ověřování tachografu?
Po objednání přijedeme přímo k Vašemu vozidlu nebo na provozovnu, kde je vozidlo odstavené, provedeme kontrolu tachografu, celý proces ověření a vystavíme o tom protokol. Nemusíte nikam jezdit. Celý proces vyřešíme na místě včetně samotné platby.
3. Jak dlouho trvá ověření tachografu?
Čas potřebný na ověření jednoho tachografu se může lišit, a to podle typu tachografu, a podmínek k ověřování. Při ověřování více vozidel na jednom místě je doba potřebná na jedno vozidlo kratší, jelikož příprava pro měření je shodná při ověření jednoho vozidla i více vozidel. Obecně se doba pohybuje mezi 1-3 hodinami. Pro bližší odhad potřebného času v daném případě, je případně třeba nás kontaktovat.
4. Mohu za Vámi někam přijet provést ověření či jinou z Vámi nabízených služeb?
Určitě, máme sjednáno několik partnerských míst, kde je možné služby provést. Pokud tedy nejde přijet za Vámi, nebo například jen projíždíte, stačí nás kontaktovat a domluvíme se, kde je to pro Vás nejvíce vhodné. Čas i místo tak nastavíme podle Vašich potřeb.
5. Jak často musím ověřovat tachograf?
Pravidelné ověřování je nutné provádět každé 2 roky. V případě jakékoliv změny celku na vozidle (změna SPZ, rozměr pneu, změna obvodu kol například po přezutí z opotřebovaných pneu na nové, opravě či výměně převodovky), musí být provedeno opětovné prověření i mimo standardní pravidelná termín. Toto určuje přímo legislativa. Obecně je dáno, že každé vozidlo, které je vybaveno tachografem, musí být přistaveno k ověření každé dva roky. Jiný interval již legislativa nepovoluje.
6. V jaké oblasti nabízíte služby?
Všechny služby nabízíme primárně pro celý Plzeňský kraj. V případě individuální domluvy jsme schopni dojet kamkoliv. Neváhejte nás tedy kontaktovat, jsme si jisti, že najdeme řešení i pro Vás.
7. Je mobilní ověřování dražší než běžné stacionární?
Ne. Ač je cena za samotný úkon ověření možná vyšší, než běžně, ve výsledku vzhledem k ušetřeným nákladům za přistavení vozidla (palivo, odměna řidiče, Váš drahocenný čas, mýtné, silniční daň...) je celková cena výrazně nižší. Dojezd nás je už z principu zdaleka levnější, než dojezd větších nákladních vozidel, kde jsou jak spotřeba, tak ostatní spojené náklady nepoměrně vyšší. S větším množstvím provedených ověření na jednom místě pak náklady výrazně klesají.
8. Jaké typy tachografů ověřujete?
Ověřujeme všechny dnes běžně používané schválené typy tachografů. Počínaje DTCO 1324, digitální tachografy 1. generace, tak i nejnovější tachografy 2. generace, a to jak ve verzi V1 tak i V2 (inteligentní tachografy). Pro ověření možnosti ověření Vašeho typu tachografu nás kontaktujte.
9. Co potřebuji připravit před ověřením?
Technický průkaz od vozidla. Dnes je již používaný pouze takzvaný "malý" technický průkaz (oficiálně Osvědčení o registraci vozidla). A samozřejmě samotné vozidlo s tachografem k ověření. Zbytek už je na nás!
10. Provádíte ověřování i pro větší flotily?
Ano, samozřejmě. Velmi rádi Vám přijedeme ověřit více vozidel z Vašeho vozového parku. Ba naopak, při větším množství přistavených vozidel se snižují náklady na dopravu. Cena dopravy je pak nastavena individuálně a může býti zcela ZDARMA! Máte v okolí kolegy, které také zajímá možnost ověření? Jste servis, která chce přilákat více zákazníků a nabídnout jim tuto službu? Jste stanice STK a nenabízíte služby ohledně tachografů, ale chtěli by jste přilákat zákazníky možností kompletní kontroly včetně ověření? Ozvěte se, individuálně nastavíme podmínky tak, aby Vám co nejvíce vyhovovali!
11. Musí být při ověření přítomen řidič?
Nemusí, celý proces zvládneme samy. Jelikož Vás navštívíme standardně dva technici, poradíme si s celým procesem a řidič může odpočívat, dodržovat pravidelnou přestávku. Můžeme tak ověření Vašeho vozidla/vozidel provést třeba při odstavení při dovolené, přestávce a podobně. Samozřejmě pokud bude chtít být řidič nebo majitel přítomen, není to žádný problém.
12. Vystavujete po ověření protokol?
ANO, jsme Autorizované metrologické středisko pro ověřování tachografů, a celý proces tak splňuje všechny přísné legislativní požadavky. Výstupem celého ověření je tedy i takzvaný Zápis o zkoušce ( protokol).
13. Jak dlouho dopředu je nutné objednat termín?
Čím dříve, tím lépe. Doba objednání závisí na aktuálním vytížení. Z pravidla stačí termín objednat s předstihem pár dnů. Chápeme ale, že občas se v dopravě vše nedá naplánovat dopředu, proto se Vám snažíme vyjít maximálně vstříc a jsme si jisti, že se na termínu dle Vašich představ domluvíme. Snažíme se být maximálně časově pružní a přizpůsobit se Vašim potřebám. Zavolejte! Třeba máme právě teď volný termín ;-)
14. Tachograf mi nefunguje, nebo vykazuje závadu, co s tím?
Není problém, i s touto situací si hravě poradíme. Provedeme základní diagnostiku společně po telefonu a pokud si to bude situace vyžadovat, osobně zdiagnostikujeme celý systém na místě pomocí profesionálního vybavení. Pokud to bude možné, provedeme ihned opravu. Pokud již nebude oprava možná/rentabilní, navrhneme řešení výměny. Ve standardních případech jsme připraveni samotnou výměnu vadných komponent provést ihned na místě. V případě specifických požadavků dokážeme potřebné komponenty zajistit a dodat.
15. Provádíte ověření i o víkendu?
Ano, i to je možné. Snažíme se Vám vyjít maximálně vstříc a pracovní dobu přizpůsobit Vašim potřebám. Kontaktujte nás a vymyslíme nejlepší možný termín a řešení.
16. Provádíte domontáže do dodávkových vozidel dle nové legislativy pro mezinárodní dopravu?
Ano. Jedná se však o velmi individuální a složitější proces, je tedy třeba individuální domluvy. Neváhejte nás kontaktovat, i s tímto Vám rádi pomůžeme!
17. Potřebuji provést pravidelné stažení dat z tachografu a karty řidiče, můžu se na Vás obrátit?
Ano, není problém! Pro stažení je potřeba Vaší podnikovou kartu a médium, kam chcete data předat. Předání je možné na Flashdisk, externí harddisk nebo elektronicky na Váš email. Dodržujeme všechny zásady ochrany osobních údajů, a proto všechna Vaše stažená data jsou ihned po předání smazána.
Nenašli jste odpověď na Vaši otázku? Nevadí, zavolejte nám, rádi Vám pomůžeme odpovědět i na tu Vaši!



